Saopštenje radnika RTV Bor

0
53

Zbog teške situacije koja vlada u Javnom Preduzeću “Štampa radio i film”, u čijem je sastavu i regionalna “Radio Televizija Bor”, grupa novinara ove medijske kuće obratila se javnosti saopštenjem:

Poštovani,

Novinari Radio – televizije Bor prinuđeni su da vam se ovim putem obrate u nameri da zaštite svoja profesionalna, egzistencijalna i ljudska prava koja im je uskratio v.d. direktor JP “Štampa, radio i film” Budimir Milutinović. Dotična osoba odbila je razgovor sa nama, rekavši da ga to ne interesuje.

Obaveštavamo vas da je članom 96. Zakona o radio – difuziji, nabrojano ko sve ne može biti direktor i glavni i odgovorni urednik elektronskih medija čiji je osnivač opština. Između ostalog, ove dve funkcije ne mogu obavljati funkcioneri političkih partija te pitamo kako je moguće da je učinjen takav propust i Budimir Milutinović, predsednik Okružnog odbora SPS – a borskog okruga, imenovan na funkciju v.d. direktora našeg preduzeća. On je, u međuvremenu, samog sebe proizveo u glavnog i odgovornog urednika što je protivno i našoj sistematizaciji po kojoj su ova dva mesta razdvojena.

Samoimenovani glavni i odgovorni urednik Milutinović, od dana imenovanja, sprovodi sopstvenu, nakaradnu uređivačku politiku u kojoj su, primera radi, pitanja rada Toplane karakterisana kao politička te su i informacije o radu ovog JP tokom zime dozirane onako kako je on to zahtevao, što je najčešće bivalo netačno i izazivalo ogroman revolt gledalaca, u protekla tri meseca favorizuju se funkcioneri i članovi SPS – a, prekomernim i neutemeljenim pojavljivanjima u informativnom programu TV i Radio Bora. Konferencije za novinare političkih partija se ili uopšte ne objavljuju ili se napakuju tako da se daje sasvim drugi smisao što je protivno svim principima novinarske profesije. Sve one najpre prolaze kroz budne oči i uši Milutinovića, koji određuje šta će i koliko i da li će uopšte biti objavljeno. Dešavalo se da konferencija za novinare estradnih umetnika, kao što je izvesnog Ace Lukasa, bude glavna tema Dnevnika, kao i to da se Dnevnici od 19 i 22 sata bitno razlikuju, opet na intervenciju Milutinovića. Iznećemo samo jedan ali ne i jedini primer, kada je predsednik opštine, gospodin Srđan Marjanović, gostovao u I Dnevniku a već u sledećem njegove izjave nije bilo ali se zato pojavljuje član Opštinskog veća Saša Mirković koji vrlo uvredljivo, tendeciozno i nekritički proziva i omalažava gospodina Marjanovića i to u telefonskom javljanju. Štaviše, kako bi se to sve upakovalo, II Dnevnik kasni više od 10 minuta, bez obaveštenja gledaocima koji zbunjeni prate Mirkovićev atak (pogotovu oni koji nisu gledali prethodno izdanje pa pojma nemaju o čemu je reč). Mirković inače ima neprikosnoven prioritet pa se zbog njegove donacije uljanih radijatora pre izvesnog vremena uvode tog dana vanredne vesti kako gledaoci ne bi bili uskraćeni, a novinar koji je zakasnio sa značajnom vešću biva direktno ukoren.

To kao i slične, pa i drastičnije primere, osmišljava i nadahnjuje Budimir Milutinović, a novinari Radio i TV Bor se zgražavaju.
No, nije to i jedini specijalitet Milutinovića. On je od svog postavljanja, krenuo u (ne)prikrivenu hajku na novinare sa VSS, pa je čak sebi dao pravo da ih novčano kažnjava odnosno umanjuje zaradu i do 20% za novembar mesec u kojem je bio pomoćnik direktora, dakle neovlašćeno lice. Inače, sam menja sistematizaciju pa se tako na oglasnoj tabli moglo pročitati da je broj novinara saradnika sa dva povećan na sedam kako bi nekoliko novinara sa VSS degradirao na najniži koeficijent. I tako sada u JP “Štampa, radio i film” imamo rukovodioce pojedinih sektora sa III stepenom koji imaju daleko veće koeficijente, dok među pomoćnicima direktora i urednicima nema lica sa VSS. Milutinović je na platni spisak dodao još devetoro ljudi, za čijim zapošljavanjem nema nikakve potrebe i time svim zaposlenima dodatno smanjuju zarade.
Zaposleni u JP “Štampa, radio i film” i dalje su na poslednjem mestu među JP i ustanovama koje se finansiraju iz budžeta, obustavljena im je isplata prevoza i dnevnica.

Verujemo da je i ovih nekoliko primera dovoljno i sasvim adekvatno da shvatite ozbiljnost stanja u našem Javnom preduzeću i zahtevamo od Vas da ovaj dopis ozbiljno razmotrite te preduzmete odgovarajuče poteze. Mi smo, naravno, o svemu obavestili Radio difuznu agenciju, sve strukovne organizacije i opštinske odbore parlamentarnih i vanparlamentarnih političkih partija u Boru, predsenika Opštine Bor Srđana Marjanovića, predsednika SO Bor dr. Predraga Balaševića i šefove odborničkih grupa u SO Bor. Takođe, spremni smo da alarmiramo kompletnu javnost kako bismo sprečili dalje destruktivno delovanje Budimira Milutinovića. Dotična osoba preduzećem rukovodi naredbama, kaznama, ucenama i zastrašivanjem a omiljena mu je fraza ” Prošlo je vreme socijalističkog samoupravljanja”. Zbog toga mi javno pitamo, kakvo je to vreme došlo u kojem je diplomirani marksista alfa i omega regionalne informativne kuće?

U Boru 4.3.2009.godine

Novinari Radio – televizije Bor
Slađana Tomić, Elda Dragaš, Milutin Antić, Zoran Maksić, Mirko Marjanović, Nada Gudurić, Ninoslav Mijić, Milan Stojanović, S. Živković, D. Stojković, Žaklina Jovanović, Dragana Vidojković, Ljilja Đorđević, Goran Gramić, Snežana Anđelković, S. Tomić, Dragan Tričković.

OSTAVITE KOMENTAR:

Please enter your comment!
Please enter your name here